Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz zorganizować to szkolenie w formie zamkniętej
EFEKTYWNA ORGANIZACJA CZASU PRACY I ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE
CELE SZKOLENIA:
- Uświadomienie uczestnikom wiedzy dotyczącej obszaru planowania
- Pokazanie uczestnikom korzyści z pracy harmonogramowej
- Przekazanie narzędzi do zarządzania własnym czasem
- Nauczenie skuteczniejszego korzystania z planów wytyczonych odgórnie
- Wykształcenie u uczestników umiejętności samomotywacyjnych
- Przekazanie narzędzi do prawidłowego sporządzania planu pracy
- Wdrożenie sposobów oszczędności czasu i energii
- Umiejętność określania priorytetów
- Podniesienie skuteczności indywidualnej i grupowej
UCZESTNICY NAUCZĄ SIĘ:
- Samodzielności i wydajności w pracy
- Pokonywania większych wyzwań
- Ustalać priorytety w zadaniach
- Odpowiedzialności za wyniki pracy
UCZESTNICY ZASTOSUJĄ:
- Metody realizowania planów wytyczonych odgórnie
- Techniki ścisłego planowanie i zgrania w czasie
- Sposoby oszczędności czasu i energii
PROGRAM SZKOLENIA:
1.Wstęp
- Przywitanie
- Werbalizacja i weryfikacja oczekiwań i potrzeb szkoleniowych
- Określenie warunków brzegowych skutecznej nauki
2. Wprowadzenie – moje mocne i słabe strony w zarządzaniu czasem
- Zdiagnozowanie podstawowych nawyków w dotychczasowym zarządzaniu czasem, przydatnych i zgubnych
- Uświadomienie, czym są nawyki i jaka jest ich skuteczność w organizacji pracy
- Warsztat nauczający tworzenia nawyków lub zamiany dotychczasowych
3. Pożeracze czasu – czym są, jak je wykrywać i eliminować
- Grupowe określenie złodziei/pożeraczy czasu
- Podział na tzw. złodziei jawnych i ukrytych
- Diagnoza własnych złodziei
- Poszukiwanie konkretnych sposobów na eliminację wybranych pożeraczy
- Wskazania do dalszej pracy w powyższym zakresie po szkoleniu
4. Czas i organizacja – czym jest „czas” i czym tak naprawdę zarządzamy
- Grupowe zdefiniowanie pojęcia ,,czas” i zakresu wpływu na jego zarządzanie
- Uświadomienie przestrzeni-obszarów, którymi naprawdę zarządzamy
- Odniesienie do wcześniejszej pracy z nawykami
- Przykłady skutecznego organizowania pracy
5. Odkładanie zadań tzw. „otwarte pętle” – czym skutkuje, dlaczego męczy i jak nie odkładać
- Grupowe ustalenia dotyczące powodów, okoliczności i zakresu odkładanych zadań
- Zdefiniowanie pojęcia "odkładanie"
- Uświadomienie zgubności odkładania na rzecz skuteczności planowania
- Indywidualne zdiagnozowanie własnych "otwartych pętli”
- Nauka zamiany "otwartych pętli” na zdefiniowane, celowe czynności – trzy techniki
6. SMART – jak wytyczać skutecznie cele
- Ustalenie zasadności określania i definiowania celów
- Warunki podnoszące skuteczność w określaniu i realizacji celów
- Wyjaśnienie zasad określania celu metodą SMART
- Samodzielne/grupowe zapisywanie celu metodą SMART
7. Planowanie czyli kontrola nad wydarzeniami – jak skutecznie planować krótko- i długoterminowo
- Ustalenie zasadności i warunków tworzenia planów
- Sprawdzanie zgodności wybranego planu z określonym celem
- Nauka planowania na arkuszach– trzy techniki (Pytania i odpowiedzi, Strategia Vonneguta, Wykres Gantta)
8. Macierz Eisenhowera – priorytety zadań, zadania ważne i pilne
- Określenie celowości priorytetowania dla zarządzania czasem
- Wyjaśnienie macierzy Eisenhowera
- Rozgraniczenie zadań pilnych od ważnych
- Nauka priorytetowania na przykładach wstecznych i planowanych (dwie techniki)
9. Skuteczne panowanie nad czasem
- Omówienie 12 podstawowych zasad zarządzania czasem
10. Zakończenie szkolenia
- Podsumowanie najważniejszych elementów szkolenia i wskazówki do indywidualnej pracy
- Ewaluacja – podsumowanie dokonane przez uczestników, własne wnioski do pracy
METODY PROWADZENIA ZAJĘĆ:
Szkolenie prowadzone jest metodą treningu umiejętności, metodą interakcyjną z wykorzystaniem elementów psychologii procesu.
Szkolenie rozpoczyna się tzw. Badaniem indywidualnych potrzeb uczestników i jednocześnie uczestnicy otrzymują skrypt z treścią merytoryczną szkolenia. Szkolenie podzielone jest na moduły, dotyczące pojedynczych zagadnień. Każdy moduł zawiera niezbędną, minimalną ilość teorii oraz praktykę (w formie warsztatów, gier i ćwiczeń) dla całej grupy uczestników, podgrup i indywidualnych. Zastosowanie technik interakcyjnych i interaktywnych stwarza optymalne warunki dla rozwinięcia w uczestnikach zaangażowania, pozwala na szybkie przyswojenie niezbędnych informacji i umiejętności. Każdy z uczestników praktycznie ćwiczy nowe techniki w warunkach symulujących środowisko pracy. Uczestnicy stymulowani i aktywizowani są do samodzielnej pracy, do wytworzenia wewnętrznej motywacji, do samodzielnego szukania rozwiązań na każdym z poziomów a także wdrażania w życiu przetestowanych na szkoleniu metod.
Formy przekazu informacji i utrwalania zdobytych umiejętności:
- Przystępne, interaktywne przekazanie treści merytorycznych
- Opis i wyjaśnienie konkretnej techniki czy metody
- Praktyczne trenowanie poznanych technik
- Wspólna analiza przypadków i symulacje rzeczywistych sytuacji i zdarzeń zawodowych z zastosowaniem nowych wzorców zachowań
- Tematyczne gry i zajęcia grupowe wspomagane przez trenera
- Zadania indywidualne wspomagane przez trenera
Posiada 18 letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń i warsztatów od ponad 13 lat wspiera pracowników działów sprzedaży, obsługi klienta oraz reklamacji w rozwoju kompetencji zawodowych. Uzyskała dyplom na Wydziale Pedagogiki przy Uniwersytecie Śląskim. Licencjonowana trenerka NLP (Certified Master Practitioner in the art of NLP Training Design Specialist) – należy do założycieli Polskiego Stowarzyszenia NLP oraz elitarnego grona „Ambasadorów Empatii w Biznesie”. Certyfikowana trenerka NVC (Nonviolent Comunication) z rekomendacją Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
W pracy trenerskiej stawia przede wszystkim na wzmacnianie talentów i kompetencji uczestników oraz ich gotowości do działania, obserwuje i współtworzy proces wzrastania, zgodnie z filozofią serc i rentownością biznesową.
Kluczowe osiągnięcia:
- Współautor książki „Jak wpływać na podświadomość i zwiększać swoje zyski?”
- Autor e-booka “Mistrz SZKOLEŃ czyli jak skutecznie przeprowadzić szkolenie i czerpać z tego korzyści (także w biznesie)”
- Wielokrotny uczestnik KAPITUŁY w ogólnopolskich konkursach na PREZENTERA, TRENERA i MÓWCĘ
- Prelegent i wykładowca na KONFERENCJACH SPRZEDAŻY oraz MARKETINGU organizowanych przez INSTYTUT ZARZĄDZANIA
- Założyciel Stowarzyszenia Trenerów NLP w Polsce
Przeszkoliła m.in. : Alianz Directe, FRR, Latająca Żyrafa, Profirma, Warta, Toyota Leasing, Toyota Bank, PZU S.A., Sferia, AkzoNobel, T-mobile, Decora, Oficyna MM, Tchibo, Bayer, IDC Polonia, BPH TFI, Pracuj.pl, Zext, Racoon, AudioMarketing, Rudnicki Transport, Fundacja na Rzecz Rozwoju Nauki, ZBK BZK i jeszcze wiele innych.
11 grudnia 2024 r. – szkolenie online
Cena podstawowa 549.00 zł* + 23% VAT
Cena promocyjna 499.00 zł* + 23% VAT (cena dotyczy firm, które zgłoszą min. 3 osoby oraz firm, które uczestniczyły już w naszych szkoleniach).
*W cenie uwzględniono: dostęp do platformy udział w szkoleniu, konsultacje z prowadzącą, materiały szkoleniowe w wersji PDF, elektroniczny certyfikat ukończenia szkolenia.
Czas trwania szkolenia: 9:00 - 14:00
WAŻNE!
Po dokonaniu rejestracji na szkolenie, wszystkie kwestie techniczne będą przesyłane mailowo. Warunkiem udziału w szkoleniu online jest dokonanie przedpłaty przed rozpoczęciem szkolenia (otrzymacie Państwo stosowny dokument).
Organizator nie bierze odpowiedzialności za problemy techniczne lub zerwane połączenie ze strony uczestnika szkolenia.
Przygotowanie:
- Zadbaj o dobre łącze internetowe, zwykle wystarcza to z sieci komórkowej lub domowej.
- Przygotuj kartki, długopisy, itp.
- Zadbaj o wygodne i wyciszone miejsce, inaczej hałasy będą rozpraszać Ciebie i innych.
- Sprawdź mikrofon i kamerę.
Fajnie poprowadzone zajęcia, ciekawe spotkania w pokojach. Dużo przydatnej wiedzy.
Bardzo dobra forma szkolenia - wszyscy uczestnicy biorą czynny udział w szkoleniu. Bardzo inspirujące i motywujące - polecam.
Fajnie przekazana, przydatna wiedza, dobra atmosfera, świetnie merytorycznie przygotowana prowadząca, z humorem... daje dużo do myślenia, dziękuję :)