Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz zorganizować to szkolenie w formie zamkniętej
EFEKTYWNA KOMUNIKACJA - TRUDNE ROZMOWY Z PRACOWNIKAMI
jak sobie poradzić w wymagającymi rozmowami z pracownikami: rozmowy dyscyplinujące, motywujące, monitorujące, rozwijające, delegujące
Ten warsztat menedżerski to pigułka wiedzy dla menedżerów, którzy na co dzień spotykają się z różnymi wyzwaniami komunikacyjnymi na linii przełożony podwładny.
Podczas warsztatu nauczysz się i przećwiczysz:
- jak być dobrym szefem i efektywnie rozmawiać z pracownikami
- jak prowadzić trudne rozmowy z pracownikami i mieć zaangażowanych pracowników, zmotywowanych do pracy
- jak przekazywać trudne informacje
- jak sobie poradzić w rozmowie dyscyplinującej z pracownikiem i przekazać swoje oczekiwania i wymagania
- jak prowadzić rozmowę motywującą dającą wzmocnienie i satysfakcję
- jak zmniejszać niepokoje, lęki i stres w zespole
PROGRAM
1. KOMPETENCJE KOMUNIKACYJNE LIDERA
- akceptacja i rozumienie innych – praca z Mapami Mentalnymi
- budowanie argumentacji
- jak dowiedzieć się, co myślą Twoi pracownicy zanim przeprowadzisz z nimi rozmowę
- wykorzystanie sztuki zadawania pytań
- jak radzić sobie ze swoimi emocjami i emocjami pracowników podczas (trudnych) rozmów
- jak radzić sobie z pracownikiem, który zachowuje się agresywnie, jest przemęczony, zdenerwowany i zestresowany
- przygotowanie lidera do rozmowy
- w jaki sposób rozpoczynać rozmowy z pracownikiem
2. ROZMOWA ZAWIERAJĄCA NEGATYWNĄ I POZYTYWNĄ INFORMACJĘ ZWROTNĄ
- kluczowe elementy rozmowy podsumowującej pracę pracownika
- konstruktywna negatywna informacja zwrotna w oparciu o model FUKO
- rozróżnianie różnych płaszczyzn słuchania i rozumienia informacji przekazywanych innym na podstawie modelu komunikacji von Thuna
- wytyczne dotyczące kryteriów oceny wyników pracy przez przełożonego
- kluczowe elementy zawierające pozytywną informację zwrotną
- najczęstsze błędy popełniane przez przełożonych w prowadzeniu rozmów feedbackowych – zarówno tych negatywnych jak i pozytywnych
- jak sprawić, żeby Twoi pracownicy zrobili to, o co ich prosisz
3. ANALIZA TRANSAKCYJNA I JEJ ZASTOSOWANIE W NIWELOWANIU KONFLIKTÓW PODCZAS ROZMOWY
- pojęcie transakcji i stanów komunikacji „JA”
- asertywność a agresja - źródło częstych nieporozumień
- komunikaty specyficzne dla agresji, manipulacji, asertywności
- postawy wobec siebie i innych – przyczyny konfliktów o podłożu interpersonalnym i sposoby ich unikania i rozładowywania gdy już do nich dojdzie
- autoanaliza własnego stylu komunikacji
- narzędzia i techniki asertywnej rozmowy przydatne w codziennej komunikacji z pracownikami
4. INNE TRUDNE ROZMOWY
- jak rozmawiać o błędach
- jak rozmawiać z pracownikiem, który kłamie
- jak rozmawiać o niewypełnianiu obowiązków
- jak rozmawiać o zwolnieniach, ograniczeniach produkcji lub reagować na to, że ludzie się zwalniają
- jak prowadzić rozmowy ewaluacyjne (oceniające pracę) – kluczowe elementy okresowej rozmowy ewaluacyjnej
- jak rozmawiać z pracownikiem, który złożył skargę
- jak rozmawiać o higienie osobistej
- jak rozmawiać o zmianach w firmie (nie zawsze miłych i popularnych)
5. ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA - WNIOSKI
Od początku kariery związana z tematyką ZZL i rozwoju pracowników. Ponad 11 lat pracowała w biznesie, początkowo jako Specjalista ds. personalnych, potem jako HR Manager a finalnie, jako Dyrektor ds. HR i Rozwoju Pracowników w firmach o różnym profilu działalności: sieci handlowe, usługowe, produkcja.
Od 12 lat szkoli i doradza. Wpisana na listę certyfikowanych trenerów HRD BP. Zajmuje się tematyką: szkoleń rozwojowych, tj. komunikacja, asertywność, autoprezentacja i wystąpienia publiczne, zarządzanie stresem i wypaleniem zawodowym, zarządzanie sobą w czasie (work – life balance); szkoleń menedżerskich: przywództwo, motywowanie pracowników i szkoleń z zakresu ZZL: rekrutacja i selekcja, zarządzanie efektywnością szkoleń w organizacji, systemy ocen okresowych, systemy rozwoju pracowników.
Prowadzi również projekty doradcze związane z procesami zarządzania zasobami ludzkimi i efektywnością biznesową procesów szkoleniowych w organizacji.
Na salach szkoleniowych spędziła blisko 15 tysięcy godzin, a jej warsztaty i zajęcia są zawsze wysoko oceniane przez uczestników.
Przeszkoliła m.in.: Costa Coffee, Pijalnie Wedel Polska, 5aSec Polska, Metsa Tissue, Glitter Polska, Cyfrowy Polsat, Uniwersytet Jagielloński, Wyższa Bielska Szkoła im. Tyszkiewicza, Blycolin Polska, Fedex Polska, Reporter Young, Tauron Polska, Mall Sp. z o.o., Asseco Polska, Polfa Tarchomin S.A, Mesko S.A. Ministerstwo Środowiska, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Polska Agencja Rynku Rolnego.
14 maja 2024 r. - szkolenie online
Cena podstawowa 549.00 zł* + 23% VAT / osoba
Cena promocyjna 499.00 zł* + 23% VAT / osoba (cena dotyczy firm, które zgłoszą min. 3 osoby oraz firm, które uczestniczyły już w naszych szkoleniach).
*W cenie uwzględniono: dostęp do platformy udział w szkoleniu, konsultacje z prowadzącą, materiały szkoleniowe w wersji PDF, elektroniczny certyfikat ukończenia szkolenia.
Czas trwania szkolenia: 9:00 - 14:00
WAŻNE!
Po dokonaniu rejestracji na szkolenie, wszystkie kwestie techniczne będą przesyłane mailowo. Warunkiem udziału w szkoleniu online jest dokonanie przedpłaty przed rozpoczęciem szkolenia (otrzymacie Państwo stosowny dokument).
Organizator nie bierze odpowiedzialności za problemy techniczne lub zerwane połączenie ze strony uczestnika szkolenia.
Przygotowanie:
- Zadbaj o dobre łącze internetowe, zwykle wystarcza to z sieci komórkowej lub domowej.
- Przygotuj kartki, długopisy, itp.
- Zadbaj o wygodne i wyciszone miejsce, inaczej hałasy będą rozpraszać Ciebie i innych.
- Sprawdź mikrofon i kamerę.
Szkolenie niezbędne na moim stanowisku, zdobyta wiedza zostanie wykorzystana w praktyce.
Bardzo przydatne szkolenie, polecam każdemu.
Świetne szkolenie, prowadzone przez wspaniałą prowadzącą :)